בג"ץ הפך את החלטתו: היישוב מצפה כרמים לא יפונה

ישראל רובין ונתי קאליש No Comments on בג"ץ הפך את החלטתו: היישוב מצפה כרמים לא יפונה

לאחר שבג"ץ קבע לפני כשנתיים שיש לפנות את היישוב מצפה כרמים, בשל טענה לבעלות פלסטינית על הקרקע, היום הוא הופך את החלטתו וקובע כי היישוב לא יפונה | עורכי הדין שייצגו את התושבים מסרו: "שמחים מאוד שבית המשפט העליון קיבל את עמדת המתיישבים, אחרי מאבק ארוך, יוכלו המתיישבים להישאר בבתיהם"

מצפה כרמים צילום: פלאש 90
21:55
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on מכה קשה לטרור: צה"ל חיסל מחבל בכיר חסל בלבנון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בית המשפט העליון קבע היום, בדעת רוב, במסגרת דיון נוסף בעניין היישוב "מצפה כרמים" כי ביחס לגבולות היישוב הקיים – להבדיל מקרקע נוספת החורגת מכך – חל ההסדר הקבוע בסעיף 5 לצו בדבר רכוש ממשלתי ומשכך אין לפנות את תושבי היישוב מבתיהם.

פסק הדין עסק בשאלה האם קרקע פרטית שהוקצתה על-ידי הממונה על הרכוש הממשלתי לצורך הקמת היישוב מצפה כרמים תוכל להוסיף ולשמש אותו, על אף שהתברר כי אין מדובר ברכוש ממשלתי. בפסק הדין נדונה שאלת פרשנותו ויישומו של ההסדר הקבוע בסעיף 5 לצו.

שר המשפטים גדעון סער ברך על ההחלטה וכתב: ״מברך על פסק דין חשוב, בו נעשה צדק, של בית המשפט העליון בדיון נוסף 'מצפה כרמים'. דעת הרוב הפכה את פסק הדין הקודם וקבעה שתושבי הישוב לא יפונו מבתיהם, כיוון שהם נשלחו למקום ע"י המדינה והסתמכו עליה. מברך את שותפי, שר הביטחון בני גנץ שיזם את הבקשה לדיון נוסף ופעל לשינוי התוצאה.״

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ הגיב לפסק דין על מצפה כרמים: "אני מברך על ההחלטה הצודקת והמוסרית ומברך את תושבי מצפה כרמים החלוצים על הסרת חרב ההריסה המיידית מעל בתיהם. בעזרת ה׳ ובעזרתכם, בקרוב מאד נקים ממשלה יהודית, ציונית ולאומית שתסדיר את היישוב מצפה כרמים ועוד יישובים רבים ותמשיך בהצמחת ההתיישבות הצעירה והותיקה להמשך פריחה ושגשוג לעוד שנים רבות וטובות".

עורכי הדין ירון קוסטליץ ואביעד שאולזון שייצגו את התושבים מסרו כי: "אנו שמחים מאוד שבית המשפט העליון קיבל את עמדת המתיישבים, והפך את התוצאה של פסק הדין הקודם של בית המשפט העליון, לפיו המתיישבים היו צריכים לפנות את ביתם. אחרי מאבק ארוך, יוכלו המתיישבים להישאר בבתיהם, ואין שמחה גדולה מזו".

 



0 תגובות